Merhaba,
Bir önceki derste tablo işlemini görmüştük. Ve şimdi listeleme yapacağız. Çok kolay olucak. Herhangi bir uzatma anlatımı olmayacak. Kolay gelsin.

Maddeleme:

<ul> /*ul madde listeleme etiketidir*/
<li>Html</li>/*li her listede bir bölüm oluşturmak için kullanılır*/
<li>Css</li>
<li>Javascript</li>
</ul>

Bunu uyguladığımızda:

  • Html
  • Css
  • Javascript
Normal bir madde listelemesi yaptık. Bu listeyi artırabilirsiniz.

Numaralandırma:

<ol>  /*ol numara ile listeleme etiketidir*/
<li>Çay</li>
<li>Kahve</li>
<li>Kola</li>
</ol>

Bunu uyguladığımızda:
   
  1. Çay
  2. Kahve
  3. Kola
Bu sefer kendi kendine sayan bir madde listelemesi gördük. 

Katagorilendirme:

Bu biraz kötü görüntü oluştursada kullanışlıdır.

<dl>  /*dl kategori ile listeleme etiketidir*/
<dt>Html</dt> /* ilk kategori*/
<dd>Kolay</dd>/*alt kategori*/
<dd>Önemli</dd>/*alt kategori*/
</dl>

Bunu uyguladığımızda:

Html
Kolay
Önemli

Gördüğünüz gibi katagorileri kolaylıkla yönetebiliyoruz. Ayrıca değişik bir hava veriyor.

Bu derslik bu kadar ve diğer sitedeki dersler gibi uzun sıkıcı değil kısa özdür. İnsan zeki olduğundan zaten hemen anlar değil mi? Bir sonraki derste form oluşturma gibi konuları işliyeceğiz. Kolay gelsin.

5 Yorum:

  1. Can Taşçıoğlu2 Mayıs 2014 09:23

    SAol Güzell :D

    YanıtlaSil
  2. Veysel Öztürk2 Mayıs 2014 09:24

    Süpersiniz :D süper anlatım benim isteğim bu KISA ÖZ :D kim bana katılmıyo ki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen :D Bir şey soracağım Wolder sen kaç yaşındasın nerede oturuyon biraz bahsetsene :-)

      Sil
    2. =)) Güzel Soru. Paylaşmadım Aslında Ama Ben Ankarada Oturuyorum. 14 Yaşındayım. Blog Yazmayı çok Seviyorum. Özellikle Böyle Takipçilerimle Sohbet Etmeye Bayılıyorum. :D

      Sil
    3. Çok Soal Wolder Senin Blogunu severek dolaşıyorum Süpersin :) çok güzel paylaşımların var. :D

      Sil

Yorumunuz Başarıyla İletilmiştir. Kinger veya Takipçisi iseniz Puanınız Eklenecektir. Teşekkürler.

 
Wolder King © 2014. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top
Verification: 4ee027a2dd0c4225