Merhaba,
Konu karışımı sonucu bir düzene oturmak istiyorum. Bu nedenle biraz hızlı bloglar yazacağım. Neyse bu seferki konu if ve else ile yapılan uzun kodları kısaltmak için kullanılır. Şimdi başlayalım.

Switch

Switch kodu belirtilen değişkene aynı olan bir sayı yada yazı arar. Örneğin:

<?php 
$sayim = 3; 
switch( $sayim ) { 
case 1: 
echo "Benim sayım 1!"; 
break; 
case 2: 
echo "Benim sayım 2!"; 
break; 
case 3: 
echo "Benim sayım 3!"; 
break; 
default: echo "Benim sayım 1, 2 veya 3 değil!"; 
?>

Burada sayı olan "3" değişkeninin aynısı aranmış ve 3. hamlede bulunmuştur. Bunun birlikte sonuç:

Benim sayım 3!

olacaktır. Bu kısımda kullanılan kodlar:
  • break: İşlem bitti aramayı kes anlamına gelir. Yani artık sayı bulunduğuna göre fazladan arama yapmaya gerek yok.
  • default: Hiç bir işlemle aynı değilse bu kodlar çalışır.
Bu switch kodu yazılar için de geçerlidir.

0 Yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz Başarıyla İletilmiştir. Kinger veya Takipçisi iseniz Puanınız Eklenecektir. Teşekkürler.

 
Wolder King © 2014. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top
Verification: 4ee027a2dd0c4225